Het doel van onze Richtlijnen voor beoordelingen is om processen en wettelijke vereisten te beschrijven met betrekking tot productbeoordelingen en waarderingen (‘Beoordelingen’) die door consumenten op onze website zijn geplaatst en om de redelijke en proportionele stappen aan te tonen die zijn genomen om ervoor te zorgen dat productbeoordelingen afkomstig zijn van consumenten die onze producten daadwerkelijk gebruikt en gekocht hebben.

Wij zijn ervan overtuigd dat beoordelingen een belangrijke stap zijn voor consumenten bij het kopen van producten op onze website. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat beoordelingen afkomstig zijn van daadwerkelijke consumenten en dat dergelijke beoordelingen eerlijkheid en transparantie bieden aan consumenten en websitebezoekers.



1. Wat betekent dit voor u?

Op alle beoordelingen zijn de algemene voorwaarden van Clinique van toepassing. Zonder de inhoud van het voorgaande te beperken:

Beoordelingen worden niet geplaatst als (i) de inhoud illegaal, obsceen, bedreigend of lasterlijk is, inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van een partij, softwarevirussen, commerciële verzoeken, kettingbrieven, massamailings of enige vorm van spam bevat, of (ii) u zich voordoet als een andere persoon of entiteit, of anderszins misleidt met betrekking tot de oorsprong van een beoordeling.

Feedback of problemen die geen verband houden met goederen of diensten van Clinique worden niet geplaatst. Het indienen van een beoordeling is geen formeel klachtenkanaal en Clinique kan op dit platform niet rechtstreeks op u reageren. Als u een probleem ondervindt, neem dan contact op met de klantenservice van Clinique en een lid van het team van Clinique helpt u graag verder.

Clinique kan ook uw e-mailadres of andere contactgegevens gebruiken om met u te communiceren over uw beoordeling. Zie voor meer details het Privacybeleid van Clinique.



2. Hoe verifiëren we beoordelingen

Om te verifiëren dat productbeoordelingen afkomstig zijn van echte consumenten, dienen consumenten een vakje aan te vinken om te bevestigen dat ze het product dat wordt beoordeeld hebben gekocht, gebruikt of getest.

Andere verificatiemiddelen omvatten onder meer contentmoderatie om de authenticiteit te waarborgen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit of controle:

1. Geavanceerde fraudepreventie: door middel van technologie voor fraudedetectie zijn we in staat inhoud als authentiek te valideren, dubbele beoordelingen te verwijderen, ongepaste merk-/detailhandelspromoties te voorkomen, ons merk te beschermen tegen laster/grof taalgebruik/aanstootgevende afbeeldingen of video's en alle andere frauduleuze inhoud te weren van onze website.

2. Moderatie op twee niveaus: er wordt een geautomatiseerd filterproces gebruikt om authenticiteitsproblemen op te sporen, van ongepaste of illegale inhoud tot gevoelige informatie. Daarnaast voegt ons team van menselijke moderators nog een moderatielaag toe om ervoor te zorgen dat alle beoordelingen legitiem, gepast en niet-tegenstrijdig zijn.

3. Routering en waarschuwingen: moderators zullen specifieke zaken escaleren naar een hoger aandachtsniveau voor inhoud die bijvoorbeeld klantenserviceproblemen, veiligheidsproblemen of vermeldingen van onjuiste website-informatie bevat, met als doel om de producten die we aanbieden en de ervaring die onze consumenten verwachten voortdurend te verbeteren.



3. Hoe we zorgen voor transparantie van de beoordelingen

We streven ernaar om alle beoordelingen, positief en negatief, te publiceren en geen beoordelingen te kopen. Wanneer een beoordeling echter niet voldoet aan deze Richtlijnen voor beoordelingen, wordt deze niet geplaatst.

3.1 Openbaarmakingen en badges:

In het geval van gesponsorde of gestimuleerde beoordelingen wordt er een visueel element aan de beoordeling toegevoegd, zodat consumenten weten wanneer een bepaalde beoordeling is geplaatst na enige vorm van goedkeuring, sponsoring of stimulans. Dergelijke openbaarmakingen worden direct in de beoordeling zelf weergegeven door een specifieke schriftelijke indicatie of een specifieke badge toe te voegen.

Om de transparantie van de beoordelingen te waarborgen, bieden we verschillende soorten openbaarmakingen: deze openbaarmakingen geven aan of en wanneer beoordelingen zijn gesponsord of gestimuleerd (bijvoorbeeld wanneer een consument gratis producten of andere soorten incentives heeft ontvangen, of wanneer beoordelingen afkomstig zijn van andere mensen die een directe relatie met ons hebben, zoals personeel, influencers etc.).

Over het algemeen zijn beoordelingen die afkomstig zijn van ons personeel niet geautoriseerd en wanneer dit het geval is, worden dergelijke beoordelingen gemarkeerd met specifieke openbaarmakingen zoals hierboven beschreven.

3.2 Weergave van beoordelingen:

Op een productpagina zijn verschillende informatielagen beschikbaar met betrekking tot beoordelingen.

Een fragment uit een beoordeling bovenaan de productpagina biedt een eenvoudige visualisatie van de beoordelingsinhoud van een product.

Daarnaast wordt er een samenvatting van de beoordeling weergegeven met alle details van de productbeoordeling, inclusief de gemiddelde sterbeoordeling, de inhoud van de beoordeling en de spreiding van de beoordelingen.

Productbeoordelingen op onze website worden over het algemeen eerst weergegeven op basis van de meest recent gepubliceerde beoordeling. Beoordelingen kunnen echter worden gesorteerd op: Meest recent, Meest nuttig, Laagst gewaardeerd, Hoogst gewaardeerd, Oudste en Beoordelingen met afbeeldingen.

Er wordt ook een uitsplitsing weergegeven van het aantal beoordelingen dat voor elke sterbeoordeling is geschreven. Beoordelingen kunnen ook worden gefilterd op score om alleen de hoogst gewaardeerde beoordelingen, de laagst gewaardeerde beoordelingen of een specifieke sterbeoordeling weer te geven. Dit is om ervoor te zorgen dat consumenten eerlijke en transparante toegang hebben tot alle beoordelingen, zowel positief als negatief.

3.3. Berekening van beoordelingsscore:

De totaalscore van een productbeoordeling wordt weergegeven naast de beoordeling. Deze score wordt berekend op basis van het werkelijke gemiddelde van alle beoordelingen die voor een bepaald product zijn geplaatst, gedeeld door het aantal beoordelingen dat voor dat product is geplaatst.

In de meeste gevallen wordt de totaalscore weergegeven als een totale sterwaarde (van 0 tot 5 sterren) of gemiddelde decimale beoordeling (van 0 tot 5). Dit is gebaseerd op het gemiddelde van alle beoordelingen gedeeld door het aantal beoordelingen (u kunt bijvoorbeeld een score van 4 sterren of 4,3 sterren zien).